Wednesday, March 25, 2015

ဒါနအမ်ိဳးမ်ိဳး အက်ိဳးအေထြေထြ(၁)



ဒါနအမ်ိဳးမ်ိဳး အက်ိဳးအေထြေထြ(၁)
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
ဗုဒၶဘာသာဝင္အေတာ္မ်ားမ်ားဟာ အလွဴဒါန အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ျပဳလုပ္လွဴဒါန္းေလ့ရွိၾကပါတယ္။
ဒါနျပဳၾကရာမွာ ပါရမီေျမာက္ေအာင္ျပဳျခင္း
ကုသိုလ္ျဖစ္ေအာင္ျပဳျခင္း နဲ႔
ထင္ရွားေက်ာ္ၾကားလိုမႈေၾကာင့္ျပဳလုပ္ျခင္း ဆိုၿပီး ခြဲျခားနိုင္ပါတယ္။
-ပါရမီေျမာက္ေအာင္ျပဳျခင္းဆိုသည္မွာ အခ်က္(၃)ခ်က္နဲ႔ျပည့္စံုရပါမယ္။ မည္သည့္အလွဴဒါနကိုပဲျပဳျပဳ နိဗၺာန္ဦးတည္ၿပီးျပဳလုပ္ရပါမယ္။
အလွဴဒါနျပဳရာမွာ တစ္ပါးသူရဲ႕အက်ိဳးကိုသာၾကည့္ၿပီးျပဳလုပ္ရပါမယ္။
မိမိအက်ိဳးကိုလံုးဝမငဲ့ကြက္ရပါဘူး။
အဲဒီလိုအခ်က္၃ခ်က္နဲ႔အညီျပဳမွ ပါရမီေျမာက္တဲ့အလွဴျဖစ္မွာပါ။
-ကုသိုလ္ျဖစ္ေအာင္ျပဳျခင္းဆိုတာကေတာ့ နိဗၺာန္ကိုဦးတည္ၿပီးျပဳလုပ္ျခင္းမ်ိဳးမဟုတ္ဘဲ ေလာကီအက်ိဳးကို ေမ်ွာ္မွန္း၍ျပဳလုပ္ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ စည္းစိမ္ခ်မ္းသာကို ေမ်ွာ္ကိုး၍ျပဳလုပ္ျခင္းမ်ိဳးျဖစ္ပါတယ္။
-ထင္ရွားေက်ာ္ၾကားေအာင္ျပဳလုပ္ျခင္း ဆိုသည္မွာေတာ့ အလွဴတစ္ခုျပဳလုပ္ရာမွာ နိဗၺာန္ကိုလည္း ဦးမတည္၊ ကုသိုလ္ရဖို႔ကိုလည္း အဓိကမထားဘဲ ထင္ရွားေက်ာ္ၾကားလိုစိတ္ျဖင့္ လွဴျခင္းမ်ိဳးျဖစ္ပါတယ္။ အလွဴေတြအမ်ားႀကီးလုပ္ၿပီး လူအမ်ားၾကားမွာ နာမည္ႀကီး ထင္ရွားလိုစိတ္၊ "သူဒီေလာက္လွဴရင္ ငါကသူ႔ထက္သာေအာင္လွဴမယ္" ဆိုတဲ့
ဂုဏ္တုဂုဏ္ၿပိဳင္စိတ္မ်ိဳးနဲ႔ လွဴတဲ့အလွဴမ်ိဳးပါ။
ဒီလိုဒါနမ်ိဳးဆိုလ်ွင္ အမ်ားႀကီးလွဴေပမယ့္ လွဴသေလာက္အက်ိဳးရ႐ွိႏိုင္မွာမဟုတ္ပါဘူး။
"ေညာင္ပင္ႀကီးေလာက္လွဴေပမယ့္ ေညာင္ေစ့ေလာက္ေတာင္ ကုသိုလ္မရဘူး"ဆိုတဲ့စကားလိုပါပဲ။
ကုသိုလ္ျဖစ္ေအာင္လွဴတဲ့ဒါနရဲ႕ အက်ိဳးကေတာ့ မိမိလွဴလိုက္တဲ့ပစၥည္းနဲ႔ မိမိရဲ႕သဒၵါတရားေပၚမူတည္ၿပီး ထိုက္သင့္တဲ့အက်ိဳးေတာ့ ရနိုင္ပါတယ္။
ပါရမီေျမာက္ေအာင္လွဴတဲ့အလွဴကေတာ့ အက်ိဳးအမ်ားဆံုးပါပဲ။ "ေညာင္ေစ့ေလာက္လွဴေပမယ့္ ေညာင္ပင္ႀကီးေလာက္ ကုသိုလ္ရမယ့္ အလွဴမ်ိဳးပါ"
ပါရမီေျမာက္ေအာင္လွဴတတ္ရင္ က်န္တဲ့ အက်ိဳးေတြပါျပည့္စံုသြားမွာပါ။
မိမိအလွဴက အက်ိဳးေပးတဲ့အတြက္ ေလာကီစည္းစိမ္လည္းရမယ္။
တတ္နိုင္လို႔မ်ားမ်ားလွဴတယ္ဆိုရင္လည္း ထင္ေပၚေက်ာ္ၾကားျခင္းနဲ႔လည္း ျပည့္စံုနိုင္ပါတယ္။
အဲဒါေၾကာင့္ ပါရမီေျမာက္ေအာင္လွဴၾကဖို႔လိုပါတယ္။
မည္သည့္အလွဴပဲျဖစ္ျဖစ္ နည္းသည္မ်ားသည္မဆို ပါရမီေျမာက္တဲ့အလွဴျဖစ္ေအာင္ နိဗၺာန္ကိုဦးတည္၊သူတစ္ပါးအက်ိဳးျဖစ္ထြန္းမႈကိုပဲအေလးထား၊မိမိအက်ိဳးကိုလံုးဝမငဲ့ကြက္ဘဲ ေစတနာ သဒၵါတရား ထက္သန္စြာနဲ႔ လွဴဒါန္းသင့္ၾကပါတယ္။
(နာဖူးတဲ့တရား၊ ဖတ္ဖူးတဲ့စာအုပ္မ်ားမွမွတ္သားၿပီး ျပန္လည္ေရးသားထားတာပါ)
.
( Thazin Hnin )

No comments:

Post a Comment